REALIZACJA PROJEKTU W PIERWSZYM PÓŁROCZU ROKU SZKOLNEGO 2024 - 2025

 

Realizując projekt "Włączająca, wysokiej jakości edukacja na terenie Gminy Księżpol" z programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027
FELU.10.03-IZ.00-0080/23

W Szkole Podstawowej im. Błogosławionego Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Korchowie Pierwszym w I półroczu roku szkolnego 2024/2025 uczniowie uczestniczyli w zajęciach stacjonarnych organizowanych w szkole oraz w zajęciach wyjazdowych zorganizowanych poza siedzibą szkoły. 

W ramach Zadania 2. Organizacja i realizacja dodatkowej oferty dydaktycznej, przyczyniającej się do rozwoju kompetencji społeczno - emocjonalnych, umiejętności podstawowych, przekrojowych, zawodowych niezbędnych na rynku pracy, w tym kompetencji cyfrowych, zielonych oraz rozwijającej talenty i zainteresowania uczniów (w tym uczniów ze środowisk defaworyzowanych i zdolnych), zorganizowano:

- 20 września i 4 października 2024r. Zajęcia wyjazdowe rozwijające kompetencje dotyczące zielonej transformacji, przeprowadzone w Parku Żywiołów w Budach, każde zorganizowano dla 40 uczniów. Uczestnicy zajęć wzięli udział w „Empirii Zmysłów i Żywiołów Roztocza” oraz w warsztatach z recyklingu.

- Zajęcia kształtujące ekspresję kulturalną – zajęcia teatralne, które odbywały się w trzech grupach. Łącznie w zajęciach wzięło 50 uczniów z klas II, III, IV, V i VI. Grupy 2 i 3 w ramach podsumowania zajęć przygotowały szkolne „Jasełka”, a grupa 1 przygotowała przedstawienie dla przedszkolaków.

- Zajęcia rozwijające ekspresję kulturalną poza szkołą – wyjazd edukacyjny

Zajęcia były uzupełnieniem do zajęć edukacyjnych realizowanych w szkole i zostały zorganizowane w Teatrze im. H. Ch. Andresena w Lublinie. Uczniowie mogli zapoznać się ze sztuką sceniczna podczas przedstawień pt. „Siedem łóżeczek malutkiej Popielnicy”, „Królowa Śniegu”, „Tajemniczy Ogród”. W pierwszym półroczu odbyły się 3 takie wyjazdy, w każdym wzięło 50 uczniów.

- Zajęcia z robotyki z drukiem 3D, programowanie – zajęcia odbywają się w czterech grupach ośmioosobowych, gdzie uczniowie rozwijają swoje kompetencje w pracy indywidualnej i grupowej korzystając z narzędzi multimedialnych. W pierwszym półroczu zajęcia odbywały się w trzech grupach dla uczniów klas: II, III, IV i V.

- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne – uczniowie poprzez różnorodne interakcje i ćwiczenia uczą się radzenia sobie z emocjami, konfliktami, rozwijają empatię, czyli starają się zrozumieć i szanować uczucia innych osób. Zajęcia odbywają się łącznie w czterech grupach: w 2 grupach, w każdej z nich uczestniczy 8 uczniów.

- Zajęcia rozwijające umiejętności komunikacyjne – zajęcia, które uczą dzieci nabywania i rozwijania umiejętności komunikacyjnych, które są niezbędne w otaczającym nas świecie. Indywidualna komunikacja jest podstawą działań grupowych, ale też wpływa na indywidualny rozwój każdego człowieka. Zajęcia prowadzone są w 2 grupach dziesięcioosobowych grupach.

W ramach Zadania 5. Doradztwo edukacyjno - zawodowe dla uczniów (w tym indywidualne oraz na każdym etapie kształcenia zajęcia zawodoznawcze u pracodawców) zorganizowano:

-  Indywidualne doradztwo zawodowe – uczniowie klas VII i VIII mieli możliwość skorzystania z indywidualnego wsparcia przy kreowaniu ścieżki kariery na zajęciach z doradcą zawodowym. W zajęciach wzięło udział 10 uczniów.

- 1 października 20204r. - 30 uczniów z klas VI - VIII brało udział w Zajęciach zawodoznawczych u pracodawców, przeprowadzonych w Urzędzie Gminy i GOK w Księżpolu, gdzie zapoznali się ze specyfiką pracy w administracji publicznej;

- 15 października 2024 r. 30 uczniów brało udział w Zajęciach zawodoznawczych u pracodawców przeprowadzonych w „Gruszka & Piertuszka Catering” w Korchowie Pierwszym i poznali specyfikę pracy w branży gastronomicznej i usługowej;

- 17 października 2024r. w ramach Zajęć zawodoznawczych u pracodawców  - instytucje kultury jako potencjalni pracodawcy – 45 uczniów uczestniczyło w warsztatach teatralnych w Teatrze im. H. Ch. Andersena w Lublinie zapoznając się z zawodami wykonywanymi w teatrze;

- 25 października 2024r. w ramach Zajęć zawodoznawczych u pracodawców  - instytucje kultury jako potencjalni pracodawcy – 45 uczniów uczestniczyło w warsztatach teatralnych w Teatrze „Maska” w Rzeszowie zapoznając się z zawodami wykonywanymi w teatrze;

W ramach Zadania 6. Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów zorganizowano:

- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne – uczniowie poznają swoje reakcje, uczą się radzenia sobie z emocjami, konfliktami, rozwijają empatię. Zajęcia odbywają się w dwóch dwunastoosobowych grupach.

- Zajęcia rozwijające umiejętności komunikacyjne – zajęcia, które uczą i nabywania i rozwijania umiejętności komunikacyjnych, które są podstawą w otaczającym nas świecie. Zajęcia prowadzone są w dwóch dwunastoosobowych. 

- Wsparciem zostali objęci również rodzice naszych uczniów, którzy korzystają z Doradztwa psychologicznego dla rodziców. W czasie indywidualnych spotkań z psychologiem starają się zrozumieć i poznać techniki radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi.

#FunduszeUE #Fundusze Europejskie

Opublikowano: 05 lutego 2025 21:36

Kategoria: WŁĄCZAJĄCA, WYSOKIEJ JAKOŚCI EDUKACJA NA TERENIE GMINY KSIĘŻPOL

Zdjęcia:

Wyświetleń: 51

Wszelkie prawa zastrzeżone © SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO W KORCHOWIE PIERWSZYM

Realizacja: Superszkolna.pl